Feromonai
Feromonai (gr. phero – nešu) – tai biologiškai aktyvūs organiniai junginiai, kuriuos gyvūnai išskiria į aplinką ir naudoja bendravimui.
Skruzdėlės feromonus naudoja tam, kad pažymėtų kelią kitoms skruzdėlėms – taip jos suranda, kuris kelias iki maisto šaltinio trumpiausias.
Šiame vaizdo įraše matome skruzdėlių paliekamą feromonų pėdsaką. Kadangi plika akimi jis nematomas, pėdsakas pažymėtas geltonai oranžine spalva (kompiuterinė simuliacija).
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis daugelyje sudėtingų gyvenimo situacijų, kurios reikalauja kai kurių aukšto lygio kognityvinių gebėjimų.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba pateikti duomenis kita forma, interpretuoti sudėtingus duomenis, daryti pagrįstas išvadas apie gamtamokslinių teiginių patikimumą ir tikslumą.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
4 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(4G) Geba daryti išvadas remdamiesi skirtingų duomenų šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba daryti išvadas remdamiesi sudėtingais informacijos šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti kai kuriuos priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/